Op de helft donderdag 25 september. - Reisverslag uit Lundby, Denemarken van Jasper Berk - WaarBenJij.nu Op de helft donderdag 25 september. - Reisverslag uit Lundby, Denemarken van Jasper Berk - WaarBenJij.nu

Op de helft donderdag 25 september.

Blijf op de hoogte en volg Jasper

25 September 2014 | Denemarken, Lundby

Ik ben op de helft van stageperiode van 7 weken. Na de mais oogst is het heel wat rustiger geworden op het bedrijf. Het enige waar ik het nu druk mee heb is de kalfjes melk geven er zijn de afgelopen anderhalve week 12 kalfjes geboren. Ik moet al die kalfjes melk geven.
Op het bedrijf laten we de kalfjes 1 hele da bij de moeder lopen. Daarna gaat het alleen in kalverhutje. Als ze daar komen moeten we ze de eerste 2 dagen met de fles met speen er op melk geven. Omdat het kalf 1 dag bij het moeder dier heeft gelopen drinkt het slecht omdat hij en speen van de koe gewend is.
Daarom moet je heel veel geduld hebben zodat ze wel genoeg melk binnen krijgen. Als ze goed drinken krijgen ze en speen emmer of een emmer waar ze uit moeten drinken.
Omdat het er zoveel zijn hoef ik niet mee te melken maar kan ik meteen beginnen met de kalfjes melk geven. Ik vind dit mooi werk om te doen, een goede start s het halve werk zeggen ze hier.
Er heeft een vaars (koe die voor het eerst een kalf krijgt) heel zwaar gekalfd. Ook is er een tweeling geboren.

Gisteren woensdag 24 september
we hebben banden verwisseld van de tractor. Er langen nog dunne spuitbanden op, dus die moesten er af om de normale dikkere banden er op te leggen. Dit was best zwaar werk omdat de moeren hel vast zaten. en de banden waren enorm zwaar. Eentje konden we niet meer tegen houden dus die viel om. gelukkig niemand gewond. met de loader hebben we hem weer recht op gekregen.
`s middags heb ik de tractor en de loader schoon gespoten. Het was nodig. (zie foto`s)

Vandaag zijn ze koeien komen voelen. hier bij gaan ze met de arm in een koe om te voelen of er een kalfje in zat. Tegenwoordig kun je ook aan de melk zien, door middel van een onderzoek, of het dierdrachtig is. Als een dier drachtig is zit er een ander stofje in de melk.

De rest van de dag heb ik vrij gekregen. Dus ben ik aan het mindere en saaiere werk begonnen van heel het stage lopen. Het verslag.

kond weekend vrijdag zaterdag zondag heb ik heel het weekend vrij gekregen. Daarom komen mijn ouders een weekendje naar Denemarken. Zaterdag gaan we Kopenhagen bekijken.
De rest hoor je in het volgende reisverslag met foto`s. Ik heb gehoord dat er hier op het eiland bijzondere plekjes zijn om te bekijken dus ben benieuwd. Ik heb er zin in.

Groeten van uit Denemarken en tot snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Lundby

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2014

laatste paar daagjes

07 Oktober 2014

week 6 07-10-2014

30 September 2014

dinsdag 30-09-2014

25 September 2014

Op de helft donderdag 25 september.

20 September 2014

Mais mais en nog is mais
Jasper

Zondag 31 Augustus begint der reis naar Denemarken. Ik ga voor 7 weken stage lopen in Denemarken. Ik ga met het vliegtuig die opstijgt in Eindhoven om half 4 `S middags en zal landen in Kopenhagen De vliegreis zal 1uur en 25 minuten duren. In Kopenhagen wordt ik opgehaald meT de auto. Dan moet ik nog 1 uur reizen tot ik in Lundby ben waar mijn stage zal beginnen ik verwacht dat ik rond 19:00 uur op mijn stage adres ben.

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 6056

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

20 September 2014 - 20 September 2014

Mais mais en nog is mais

Landen bezocht: