week 6 07-10-2014 - Reisverslag uit Lundby, Denemarken van Jasper Berk - WaarBenJij.nu week 6 07-10-2014 - Reisverslag uit Lundby, Denemarken van Jasper Berk - WaarBenJij.nu

week 6 07-10-2014

Blijf op de hoogte en volg Jasper

07 Oktober 2014 | Denemarken, Lundby

Er is alweer een week om. nog 1,5 week te gaan.
vorige week was een heel rustig weekje we hebben niet veel kunnen doen omdat het erg rot weer was het regende en waaide hele dagen achter elkaar.
we hebben wel een paar klusjes binnen gedaan.
we hebben de melkstal een keer goed schoongespoten.
en we hebben de ligboxen voor de koeien gemaakt. dit was nodig omdat er een paar stukken ijzer werk kapot waren. Dit komt doordat de koeien met hun hele gewicht zo tegen de boxen aan vallen als ze gaan liggen. hier lijd het materiaal veel van.
De rest van de week hebben we niet veel gedaan alleen iedere dag gemolken en gevoerd natuurlijk. Er zijn ook weer 4 kalfjes geboren waar ik het weer druk mee had om melk te geven.
Van het weekend hebben we nog 5 hectare gras in gezaaid. eerst moest ik de mais stoppels om kulteren en daarna ploegen. zie foto`s/ filmpje
Gisteren is er nog iemand van de KI (kunstmatige inseminatie) geweest voor drachtigheids controle. hier wordt bij de koe gevoelt of er een kalf in de koe zit.

Zoals het er nu voorstaat wordt er deze week nog gras gemaaid. Helaas hoeven we daar zelf niet veel aan te doen hij laat alles door de loonwerker doen.

groeten

• 13 Oktober 2014 - 17:17

Aukje Van Dreumel:

Hoi Jasper,

Als ik dit lees is er weer een week voorbij en ga je dus bijna naar huis. Volgende week lekker vakantie houden! Leuk dat je stagebedrijf ook iets heeft geschreven bij je vorige weekverslag.

tot over een paar weken op school!